1. GENERELLE OPLYSNINGER
LML SPORT ApS
CVR: 34604800
Sverigesvej 12, 8700 Horsens
info@lml-sport.dk
Tlf. +45 86933922

2. ANVENDELSE
Disse leverings- og handelsbetingelser gælder for alle aftaler indgået mellem virksomheden LML SPORT ApS, CVR: 34604800, (herefter kaldet "Sælger" eller ”vi”) og virksomhedens kunder (herefter kaldet "Kunden"), medmindre andet er skriftligt aftalt. Ved bestilling af sælgers varer/ydelser, accepterer Kunden disse leverings- og handelsbetingelser.

3. PRODUKTINFORMATION
Alle specifikationer, tekster og billeder for produkter er vejledende. For seneste specifikationer og yderligere billedmateriale henviser vi til producenten af den pågældende vare.

4. BESTILLING OG ORDREBEKRÆFTELSE
Ved modtagelse af Kundens bestilling fremsender vi en ordrebekræftelse. En aftale anses først som indgået, når Kunden har modtaget en ordrebekræftelse. 

5. PRISER OG BETALINGSBETINGELSER
Vi handler udelukkende med erhvervsdrivende og offentlige institutioner (B2B) og priser vises kun ved oprettelse af kundelogin, som kan rekvireres ved henvendelse til info@lml-sport.dk.

Priser angives i Danske Kroner (DKK) ekskl. moms, emballage og leveringsomkostninger, men vises også inkl. moms. Vi forbeholder os retten til at ændre priser uden forudgående varsel, dog vil prisen på en allerede bekræftet ordre ikke ændres.

Faktura fremsendes til Kundens anførte e-mailadresse, når varen afsendes. Betalingsbetingelserne er netto kontant 8 dage fra fakturadato, medmindre andet er aftalt.

6. BESTILLING TIL AFHENTNING
Ved bestilling til afhentning på vores lager kontakter vi Kunden, når varerne er klar til afhentning. Der pålægges ingen leveringsomkostninger ved afhentning.

7. LEVERING 
Forsendelse sker på Kundens regning og risiko. Vi benytter som udgangspunkt DSV og GLS til levering og vælger den billigste fragtmetode baseret på en manuel vurdering. Andre speditører kan dog benyttes, hvis varer sendes direkte fra leverandør til kunden. Fragtomkostninger afregnes efter regning.

DSV's fragtomkostninger varierer efter postnummer og volumen.
GLS’ fragtomkostninger (inklusive ekspeditionsgebyr og evt. andre gebyrer), DKK*:

0-2 kg: kr. 49,95
2-10 kg: kr. 79,95
10-20 kg: kr. 99,95
20-30 kg: kr. 139,95

Priser gælder for forsendelser inden for Danmarks grænser og kan justeres i takt med fragtfirmaernes prisændringer.

*Ordrer over kr. 7.500 ekskl. moms sendes fragtfrit, medmindre der er ekstraordinære omkostninger pga. vægt og/eller volumen. Specialforsendelser fra udlandet er ikke fragtfri.

Ved bestilling vælger Kunden om der ønskes samlet- eller dellevering af ordren:
Dellevering: Vi afsender varer på lager med det samme og sender restordren, når den er på lager. Fragtomkostninger* tillægges for hver levering.
Samlet levering: Vi afsender hele ordren, når alle varer er på lager. Fragtomkostninger* tillægges den endelige faktura.

*Læs om gratis levering tidligere i dette afsnit.

8. LEVERINGSTID
Vores leveringstid er afhængig af lagerstatus for de ønskede varer, hvilket er angivet for hvert enkelt produkt på hjemmesiden. Vi bestræber os altid på hurtig levering, men fraskriver os ansvaret for forsinket levering.

9. RETUR- OG FORTRYDELSESRET
Ved B2B-salg er der ingen retur- eller fortrydelsesret. Eventuelle spørgsmål eller reklamationer bedes rettet til kundeservice på info@lml-sport.dk.

10. REKLAMATION OG GARANTI
Der findes forskellige vilkår, i forhold til reklamationsret og garanti, alt efter hvilken vare det drejer sig om. Vilkårene for hver enkelt vare kan fås ved henvendelse til info@lml-sport.dk

Dog bortfalder reklamationsret og garanti altid ved:

  • Indgreb i varen uden vores samtykke.
  • Manglende overholdelse af betalingsbetingelser.
  • Skader som følge af ukyndig behandling, eksterne forhold, eller force majeure.

Kunden skal undersøge varerne ved modtagelsen og reklamere skriftligt senest 8 dage efter modtagelse. For varer, der videresælges eller er taget i brug, skal salgsdato dokumenteres. Reklamationer, der først opdages ved montering, skal indberettes straks. Genmontering og tilretning er ikke omfattet af reklamationsretten.

Efter vi har godkendt en reklamation, vil vi efter eget skøn enten reparere varen, ombytte varen eller udstede en kreditnota. Vi forbeholder os retten til at indhente en vurdering fra varens leverandør.

11. TRANSPORTSKADE
Kunden skal straks kontrollere for synlige skader ved levering. Ved konstaterede skader gælder følgende:

- Synlig skade ved levering: Kunden skal afvise forsendelsen eller kvittere med forbehold. Skaden skal meddeles til os skriftligt via e-mail inden for 24 timer. Meddelelsen skal indeholde beskrivelse og billeder af skaden og emballagen.

- Skade opdaget efter åbning: Kunden skal meddele os skriftligt via e-mail inden for 48 timer efter modtagelsen. Meddelelsen skal indeholde beskrivelse og billeder af skaden og emballagen.

- Reklamationsbehandling: Vi behandler transportskader hurtigst muligt og kan kræve yderligere dokumentation eller afhentning af varen.

12. EJENDOMSRET
Ejendomsretten over leverede varer forbliver hos os, indtil hele købesummen inkl. renter og omkostninger er betalt.

13. KUNDEOPLYSNINGER
Kundeoplysninger anvendes kun til ordrebehandling. Vi videregiver ikke oplysninger til tredjepart uden samtykke og henviser i øvrigt til vores Persondatapolitik på vores hjemmeside. Kunden kan få redigeret eller slettet sine oplysninger ved henvendelse til info@lml-sport.dk.

14. ANSVARSBEGRÆNSNING
Sælgers ansvar er begrænset til direkte tab. Sælger kan ikke gøres ansvarlig for indirekte tab, herunder tab af fortjeneste, driftstab eller andre økonomiske konsekvenstab. Ansvarsbegrænsningen gælder dog ikke ved grov uagtsomhed eller forsætlig handling. 

15. FORCE MAJEURE
Sælger er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse af sine forpligtelser som følge af omstændigheder uden for Sælgers kontrol, herunder naturkatastrofer, krig, strejker, pandemier eller lignende.

 

Disse handelsbetingelser er opdateret 21/10-2024.